Zajęcia nr 2 – 3 LEDy (7?) i bardzo szybki kurs programowania strukturalnego

Na naszych drugich zajęciach powiedzieliśmy sobie o:

  • czym są zmienne w programie?
  • ile pamięci (SRAM) zajmują zmienne? int = 2 bajty, float = 4 bajty
  • może zamiast deklarować zmienne, użyć #define – czyli słów kilka o preprocesorze
  • operator przypisania i niematematyczna konstrukcja a=a+10
  • skrócone operatory przypisania a+=10 (a także a-=10, a*=10, a/=2)
  • instrukcja warunkowa if 
  • grupowanie wielu instrukcji sterujących nawiasami sześciennymi { }
  • rozbudowana instrukcja warunkowa – if else
  • pętla for
  • tablice oraz operator [ ]
  • definiowanie wartości początkowych dla tablic – ponownie nawiasy sześcienne { } w innym kontekście!

Po tych zajęciach powinieneś znać:

  • orientować się w poruszanych zagadnieniach – dla mnie oczywistym jest, że nie sposób to opanować w 100% na naszych krótkim spotkaniu! tylko praktyka spowoduje, że zrozumiesz to, o czym była mowa (dlatego rozwiąż zadanie domowe)
  • podłączyć 3 (lub więcej) LEDów do Arduino i nimi sterować – nawet, jeśli masz problemy z pętlami (for) to jeszcze się tym nie przejmuj. Z czasem nabierzesz wprawy, o ile będziesz ćwiczyć

Praca domowa

Napisać program w Arduino, który steruje 7-mioma LEDami. Diody mają zapalać się od pierwszej do ostatniej, z odstępem 0.2s między kolejnymi włączeniami. Po zapaleniu wszystkich LEDów, gasimy je w odwrotnej kolejności – z tym samym odstępem czasu. Powodzenia! (Pamiętaj, że możesz mieć wirtualne Arduino u siebie w domu wchodząc na stronkę 123d.circuits.io i tam zapalać/gasić LEDy!)

Ten wpis został opublikowany w kategorii TalentyXXIw. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.