Odbywające się w laboratorium zajęcia doświadczalno–pomiarowe z fizyki prowadzone są w oparciu o skomputeryzowane zestawy pomiarowe. Pozwalają na przybliżenie idei/zasad wykorzystania systemów komputerowych w pomiarze/obserwacji wielkości/zjawisk fizycznych. Dydaktycznym celem zajęć jest rozwijanie umiejętności kreatywnego i twórczego myślenia w oparciu o wykorzystywanie metod badawczych w postaci eksperymentu fizycznego (pomiaru wielkości fizycznych) i narzędzi komputerowych (IT). Budowanie umiejętności poznawczych w zakresie fizyki oraz nauk doświadczalnych.
Przykładowe zajęcia obejmują:
a) Pomiar prędkości w spadku swobodnym.
b) Wyznaczanie przyśpieszenia ziemskiego – spadek swobodny, wahadło matematyczne.
c) Pomiary elektryczne. Układy RC i RLC.
d) Obwody zastępcze dla oporników.
e) Dynamika włączania żarówki oraz diody LED.
f) Drgania wahadła sprężynowego.
g) Wyznaczanie stałej k w oparciu o pomiar siły i położenia.
h) Ciepło. Stygnięcie ciał. Prawo stygnięcia Newtona.