Autorzy: studenci
Zaawansowanie: zakończono!
Prosty projekt z podstawami Arduino: obsługujemy LEDy, przyciski (moduły, aby było łatwiej… montować na pleksi) oraz wyświetlacz LCD 2×16. Konstrukcja obudowy minimalistyczna – płyta pleksi 3mm z wywiecanymi otworami na śrubki M2, M3.
Zasady zabawy:
- startujesz z 5000 punktów,
- mikrokontroler losuje LEDa to zaświecenia, Twoim zadaniem jest jak najszybsze kliknięcie przycisku powiązanego z tym właśnie LEDem,
- mikrokontroler oblicza czas pomiędzy zaświeceniem a Twoim kliknięciem – jest to czas reakcji, podawany w mili sekundach,
- od Twoich punktów odejmuje się czas reakcji i jeśli wynik jest większy od zera – przechodzisz do nowej rundy (nowy poziom, zwiększa się licznik rund), zabawa powraca do punktu 2,
- jeśli pozostało Ci zero, lub mniej niż zero punktów – gra się kończy. Wyświetlone zostanie numer rundy, do której udało Ci się dotrzeć.
- Twój wynik gry to liczba rund jakie udało Ci się ukończyć (niektórzy doszli nawet do 13 co daje średni czas reakcji mniejszy niż 380 ms).
Cel projektu:
- poznawanie podstaw Arduino,
- tworzenie scenariusza gry: celu gry (dotarcie do największej rundy), zasad (zdobywanie punktów – czasu reakcji – odejmowanie od początkowej puli punktów), „grywalności” (dlaczego na starcie 5000 punktów, a ni 17 000? nie 200 000?),
- projektowanie zasad gry: zwiększenie poziomu trudności?
- projektowanie nowej gry: „memory” na tej samej konsoli? „Memory” losowa lub z zaprogramowanymi schematami?