Na naszych pierwszych zajęciach powiedzieliśmy sobie o:
- Arduino – otwarta platforma (open-hardware)
- serce Arduino – mikrokontroler (uC, MCU), czyli mikrokomputer jednoukładowy (pojedynczy układ scalony zawierający w sobie procesr, pamięć, interfejsy wejścia-wyjścia, kontrolery przerwań…)
- rodzina platform Arduino (czyli nie tylko UNO!)
- budowa i parametry Arduino UNO
- Arduino? Genuino? czyli o „przyjaźni” założycieli i rejestracji znaków handlowych
- IDE (Integrated Development Environment) – środowisko programistyczne
- omówienie (przykładowego) programu Blink wraz z przykładem tego programu w prawdziwym C/C++ (dla zaawansowanych)
- poznajemy płytkę stykową
- wirtualne Arduino: 123d.circuits.io — dla tych, którzy już chcą, ale jeszcze nie zakupili płytki Arduino!
- pierwszy program sterujący diodą! w wirtualu i w realu…
Ku pamięci:
Po tych zajęciach powinieneś znać:
- orientować się w budowie platformy Arduino (piny cyfrowe, piny analogowe)
- rozumieć połączenia na płytce stykowej
- rozumieć konieczność stosowania rezystorów podczas podłączania LEDów
- budowę programów dla Arduino, w tym znaczenie funkcji setup() oraz loop()
- funkcję ustawiającą piny cyfrowe do sterowania napięciem, czyli pinMode
- funkcję włączającą napięcie 5V (HIGH) lub 0V (LOW) na konkretnym pinie, czyli digitalWrite
- funkcję zatrzymującą działanie programu na określoną liczbę mikrosekund – czyli delay