Na naszych drugich zajęciach powiedzieliśmy sobie o:
- czym są zmienne w programie?
- ile pamięci (SRAM) zajmują zmienne? int = 2 bajty, float = 4 bajty
- może zamiast deklarować zmienne, użyć #define – czyli słów kilka o preprocesorze
- operator przypisania i niematematyczna konstrukcja a=a+10
- skrócone operatory przypisania a+=10 (a także a-=10, a*=10, a/=2)
- instrukcja warunkowa if
- grupowanie wielu instrukcji sterujących nawiasami sześciennymi { }
- rozbudowana instrukcja warunkowa – if else
- pętla for
- tablice oraz operator [ ]
- definiowanie wartości początkowych dla tablic – ponownie nawiasy sześcienne { } w innym kontekście!
- obiekt Serial – trochę o programowaniu obiektowym… poznaliśmy metody print(), println(), read(), available(), parseInt()
Po tych zajęciach powinieneś znać:
- orientować się w poruszanych zagadnieniach – dla mnie oczywistym jest, że nie sposób to opanować w 100% na naszych krótkim spotkaniu! tylko praktyka spowoduje, że zrozumiesz to, o czym była mowa (dlatego rozwiąż zadanie domowe)
- podłączyć 3 (lub więcej) LEDów do Arduino i nimi sterować – nawet, jeśli masz problemy z pętlami (for) to jeszcze się tym nie przejmuj. Z czasem nabierzesz wprawy, o ile będziesz ćwiczyć
Praca domowa
Napisać program dla Arduino, który steruje 7-mioma LEDami. Diody mają zapalać się po wczytaniu numeru pinu (do którego podłączona jest dana dioda) z klawiatury. Dodatkowo, jeśli dioda się już świeciła – powinna zgasnąć. Pamiętaj, że do wczytywania liczb dwucyfrowych należy użyć metody Serial.parseInt(). Powodzenia! (Pamiętaj, że możesz mieć wirtualne Arduino u siebie w domu wchodząc na stronkę 123d.circuits.io i tam zapalać/gasić LEDy!)